Okula Başlarken

back to school
Okulların açılmasına az bir zaman kaldı. Dolu dolu yaşanan bir tatilin ardından çocuklar yeniden okul sıralarına kavuşacak. Belkide aramızdan bazıları bu yıl ilk defa evden okula adım atacak. Biz anneler sürekli olarak etraflarında ne yediklerine dikkat ederek hayatımızı planlayarak yaşıyorduk. Peki şimdi okulda nasıl olacak sorusu ilk aklıma gelen. Bu konuda her zaman olduğu gibi önce okul öğretmenine ve tabi ki ilgilenen sınıf annesi gibi okulda ilgili birçok görevliye alerjiyi anlatmak adına annelerin kolları sıvaması gerekiyor.Öncelikle alerjiniz ağır bir reaksiyon gösteriyor ise sınıf öğretmeni / sınıf annesi / okul müdürü ile alerji hakkında ve birebir alerjinin oluşması anında epipen iğne ile ilgili ve acil durum halinde yapılacaklar ile ilgili bilgi vermeniz ve eğer gerekir ise Epipen iğnenin nasıl vurulacağına dair en ince detayına kadar anlatmanız gerekecektir.

Alerjiniz daha hafif seyrediyor ve acil durum planında epipen iğne gibi hayati fonksiyonlara gerek duyulmuyor ise yine sınıf öğretmeni / sınıf annesi / okul müdürü gibi çocuğunuz ile ilgilenecek kişilere alerjiyi anlatmanız ve besinleri nasıl kontrol etmeleri gerektiğini açıklamanız gerekiyor. Aslında bunlar ufak çaplı alerji eğitimi olmuş olacak okul çalışanları için.

 

Siz çocuğunuz ile ilgilenecek kişilere alerjiyi ve acil durumlarda uygulanacak yardım şeklini anlattıktan sonra çocuğunuz ile öğretmeni ve sınıf annesi arasında daha sıcak bir bağ kurarak alerjiyi anlatmak adına mektup yazmak istermisiniz.Çocuğunuzun kaleminden çıkmış gibi samimi ve içten bir mektup yazmaya gönlünüz var ise buyrun ;

letter

www.allergyadventures.com sitesinde okul hayatı için yönlendirme yapılırken çok ince bir tüyoya rastladım ve heyecanımı dindiremeden sizinle paylaşmaya karar verdim. İngilizcesini     http://allergyadventures.com/media/45471/Teacher_and_Parent_letters.pdf  adresinden göreceğiniz mektubun Türkçesi aşağıdaki gibidir :

 

Sevgili Öğretmenim ,

 

Benim İsmim ……………………………………………………… ve ben bu sene sizin sınıfınızda okula başlıyorum.Benim hakkımda bazı detayları size bildirmek istedim. Benim ……………………. ( alerjisi olan besinler buraya yazılır )‘a alerjim var. Bunları yediğimde ise bende …………………………… ( kaşıntı , ishal , anjioödem , boğaz şişmesi gibi çocukta beliren reaksiyonlar buraya yazılır ) oluyor .

 

Eğer ki yediklerime çok dikkat edersem ve alerjim olan besinlerden hiç yemezsem benim için her şey yolunda demektir.Fakat sürekli olarak yediğim besinlerin içeriklerini kontrol etmek zorundayım.Arkadaşlarımın bana verdiği ikramları bir yetişkin kontrol etmediği sürece kabul edemem. Bu benim için çok zor  bir görev.

 

Yediğim besinlerin içeriklerini kontrol etme konusunda siz bana yardımcı olabilir misiniz lütfen ?  Eğer ki içinde yeme içme ile ilgili bir aktivite planlarsanız lütfen aileme ( anne /bakıcı /baba ) önceden haber verin .Eğer ki mümkün ise bu aktivite içerisinde ailemin bana yardımcı olması için bulunmasına müsaade edin.

 

 

Eğer ki sınıf içerisinde başka bir çocuk tüm arkadaşlara ikram etmek için sınıfa (kek , börek , tatlı , pasta ) gibi kutlama yapmak için bir şeyler getirecek ise sizden rica ediyorum aileme önceden haber verin .Böylelikle bende kendim için ailemin bana özel hazırladığı alternatif ( kek, börek , pasta , tatlı ) yı getirebilirim ve arkadaşlarımla birlikte kutlamaya dahil olduğumda yiyecek seçeneğim olabilir.

 

Babamın / annemin / bakıcı kişinin  telefonu : ……………………………………..

 

Babamın / annemin / bakıcı e-mail adresleri :……………………………………….

Benim sınıf içerisinde sağlıklı ve güvenli şekilde eğitimime yardım ettiğiniz için size çok teşekkür ederim.Eğer ki herhangi bir konuda bilgi almak isterseniz mutlaka ailem ile görüşün.Ailemin size benim ile ilgili her konuda açıklık getireceğine eminim.

Not : Sınıf içerisinde habersiz şekilde oluşan ufak sürpriz partiler için benim için güvenli olan kendi sürpriz yiyeceklerimden size bir kutu bırakacağım. Böylece sürpriz zamanı geldiğinde sizde bu konuda benimde sınıf arkadaşlarıma dahil olmama yardımcı olurken rahat etmiş olacaksınız.

 

Okula Başlarken” için 3 yorum

Yorum bırakın